127 Hours

S užitkom sam pogledao novi film Danny Boylea 127 Hours. Nešto sam se malo bavio planinarenjem/alpinizmom u mladosti pa mi je i tema bila bliska, a Boyle mi je nekako pouzdan režiser još od devedesetih i meni omiljenog filma Shallow Grave, pa sam očekivao da bi se moglo raditi o super stvari.
Prvo što mi je zapelo za oko je odlična montaža; od uvodne špice pa sve do adventure kadrova po stijenama i planinama Utaha. Osim toga, u posljednje sam se vrijeme zasitio intelektualnih filmova s puno drame i dijaloga, pa mi je povratak prirodi intimno godio. Nije da je tema (tj. središnji događaj) nešto lijepo i opuštajuće, no čak i pogled samog glavnog aktera na sve skupa ne stvara nervozu ili depresiju, već naprotiv (posebno zaključno sa sretnim krajem) nekakvo pozitivno/proaktivno i optimistično raspoloženje.
Vjerujem da će u filmu ipak znatnije uživati ljudi koji povremeno odlaze u prirodu na kojekakove aktivnosti i kojima je (kao i meni) bliska tema i stil života koji je ovdje na djelu, a ostali bi mogli dočekati kraj s upitnikom iznad glave. Slojevitosti ovdje nema, karakterizacija likova je karakterizacija jednog jedinog lika, scenografija je (doslovno) bogom dana, a iščekivanje konačnog ishoda jedina je moguća nepoznanica koja vas može držati u neizvjesnosti.
U superkratkim crtama – glavni lik “boulder” penjač po stijenama, nespretno zaglavi u kanjonu desecima kilometara od civilizacije. Stijena mu prignječi ruku i on danima pokušavi pronaći izlaz iz svoje smiješno/tragične situacije. Sad tu dolaze razni flash-evi njegovog života, promišljanja, analize, itd. sve do konačnog raspleta u posljednjim minutama filma.
Eto, osobno, u usporedbni s ostalim Boyle-ovim filmovima – sredina ili nešto iznad. Drukčije od svega do sada – definitivno. Ocjena 7,5/10.

Oglasi

Komentiraj

